Ah, te lude 70-e, godine su u kojima počinje priča koju smo odlučili ispričati kroz dva posebna izdanja Katedre za plastičnu kirurgiju. O tome kako je nastao hip hop, najbolje svjedoče oni koji su zaslužni za njegovo stvaranje, a jednog od njih, Yammatova je ekipa uspjela dovesti pred mikofon.
Grandmaster Flash, koji je uz svoju ‘žestoku petorku’ [Furious Five] uspio razbiti barijere Rock and Roll kuće slavnih te je u nju primljen 2007. kao prvi hip hop izvođač u toj kući, za Yammat se prisjetio svojih početaka na njujorškim kvartovskim tulumima.
„Sve se vrtilo oko vinila. Prvenstveno zato što je hip hop krenuo s DJ-em, a najvažnije je bilo tko može pronaći najbolje breakove. Posvuda smo kupovali ploče, diljem grada, a u potrazi za dobrim breakovima. Prolazili bismo kroz sve odjele – pop, rock, jazz – pa sve do bluesa, funka, r’n’b-a, karipske glazbe, pa i alternativne. Nosili bismo te ploče doma i preslušavali kako bismo pronašli onu jednu pjesmu s breakom – bio to bubanj ili štogod. A najzanimljivije od svega je da nitko od nas nije zvučao isto.“, rekao je Yammatu Grandmaster Flash.
Ona godina koja je sve promijenila, bila je 1978., kada su u New York pristizali bandovi iz Europe, poput Blondie i The Clash, te održavale svoje koncerte na hip hop eventima. Tako su jedne večeri zajedno sa Chicom nastupali u Palladiumu i u trenutku kada je Nile Rodgers počeo svirati „Good Time“, reper Fab Five Freddy i članovi grupeSugarhill Gang pridružili su im se na pozornici i počeli improvizirati.
Iz tog disca, a opet kao revolt klasičnoj ušminkanoj formi koja nikako nije odražavala život geto zajednice, izrodio se prvi službeni hip hop singl Rappers’ Delight, Sugarhill Ganga.
Od ove prve, sve do posljednje, ove godine Grammyem označene najbolje rap izvedbe Drakea „God’s plan“, Katedra istražuje kako je nastao i gdje se u općoj kulturi smjestio hip hop.
Za Katedru govore: Grandmaster Flash, Jazzy Jeff, Phat Phillie, Edo Maajka, Bizzo…i neki novi klinci.
Prvu epizodu poslušajte -> ovdje!